Vi på BrasLjus strävar efter enkla och trygga villkor – för både Privatkunder & Företag!

Fraktpris
Vi har ett fast fraktpris på endast 49kr

Leverans
Paketavisering och leveransinformation fås via spårningslänk på SMS eller angiven mailadress, så kontrollera alltid att dessa är rätt i kassan. ID-kontroll görs vid utlämning. Ev ombud uppvisar både eget och angiven kunds ID. OBS! tänk på, vid beställning i barns namn, att även de måste uppvisa giltig ID-handling.

OBS! Om fel kunduppgifter (ex fel postnummer) angivits i kassan, vilket medför extra kostnader vid leverans, står kunden för merkostnaderna.

Skador på paket
Upptäcks skador på ytter-emballaget på de paket som skickas, skall Ni anmäla detta direkt på utlämningsstället eller till levererande personal. Hämta aldrig ut ett skadat paket (kraftiga veck, hål eller tejpat), eller be först ombudet skriva en notering om skadan på ett kvitto ni får med er hem!

Ej uthämtat paket
Paket skall hämtas ut inom 14 dagar från avisering, som annars går i retur till BrasLjus. Om paketet ej hämtas ut debiteras Ni en hanteringsavgift på 300kr per kolli (för dubbla fraktkostnader och extra administration) detta kommer att dras av ifrån redan betalda belopp vid återbetalning eller faktureras vid obetald produkt. Att inte hämta ut en aviserad vara gäller ALDRIG som meddelande om ångerrätt eller hävande av köp.

Ånger- & returrätt
På BrasLjus gäller 14 dagars ångerrätt, oavsett orsak. Meddelande om nätreturer lämnas till BrasLjus Kundtjänst så snart som möjligt via mail info@brasljus.se, dock senast inom 14 dagar från att varan mottagits. Ångrad produkt skall alltid returneras i plomberat oöppnat nyskick samt i originalförpackning. Bifoga i paketet också kunduppgifter samt ordernr, exempelvis en kopia på order/följesedel. För att ev hinna stoppa/ångra en redan lagd order måste detta meddelas via mail direkt. Har paketet lämnat oss vid tidpunkten för meddelande om ånger, står kunden för returen.

Kunden står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad med stötdämpning och når BrasLjus oskadad. Paketet skall skickas inom 14 dagar från meddelande om retur för att erhålla återbetalning. Vi rekommenderar att kvittot Ni får vid inlämning sparas och att Ni skriver ner kollinumret så att de kan spåras i efterhand.

OBS! Paketet måste bokas, med säkerställd utkörning direkt till företagets dörr. Det går även bra att boka returer med leverans till följande Servicepoint Okq8 Västerlånggatan 4, 68130 Kristinehamn. Returer bokas EJ med leverans till annan Servicepoint (en extra avgift om 120kr dras i förekommande fall av för manuell upphämtning).

Adress för kundreturer:
BrasLjus c/o Alfons Lundberg
Velamsgatan 5D
68150 Kristinehamn

Om Ni ångrar ett köp och skickar tillbaka en produkt erhålles motsvarande produktbelopp vid inköpstillfället (minus ev skadereduktion samt ev extra avgift). Återbetalning görs snarast, men senast 14 dagar från det att returen är mottagen.

Kunden ansvarar för hela risken vid returfrakt, som innefattar ev skada på produkten eller om den kommer bort under frakten. Vid skadad förpackning/omslag reduceras beloppet med 15-50%, då vi enbart kan sälja vidare hela fina förpackningar. Skadans omfattning avgör reducerat belopp, vilket informeras om via mail med bild.

Pris
Svensk moms är redan inkluderad i priset, f.n. 25%. Avgift för frakt tillkommer. Inga övriga kostnader.

Betalning
– Faktura – 14 dagar (30 dagar för företag)
– Delbetalning 6 – 36 månader
– Klarna Direkt – Betala med mobilt bank-id
– Klarna konto – Klarnas samlingsfaktura
– Kortbetalningar VISA, Mastercard & American Express

Order & köp
Bekräftat köp, innebär att ett avtal (köpekontrakt) träffats. För att hinna stoppa/ångra en redan lagd order måste detta meddelas via mail direkt. Har paketet lämnat oss vid tidpunkten för meddelande om ånger, står kunden för returen.

Orderbekräftelse
En orderbekräftelse genereras automatiskt direkt efter lagd order, och skickas till den e-postadress som angivits i Kassans Orderformulär. Erhålles ingen bekräftelse, så kontrollera “skräpkorgen” eller kontakta våran Kundtjänst.