Vi i BrasLjus tilstreber enkle og trygge forhold – for både privatkunder og bedrifter!

Fraktpris
Vi har en fast fraktpris på kun 49 SEK

Levering
Pakkevarsling og leveringsinformasjon mottas via sporingslenke via SMS eller spesifisert e-postadresse, så sjekk alltid at disse er korrekte i kassen. ID-sjekk gjøres ved levering. Enhver agent presenterer både sin egen og den spesifiserte kundens ID. MERK FØLGENDE! husk, når du bestiller i navn til barn, at de også må fremvise gyldig ID-dokument.

MERK FØLGENDE! Dersom feil kundeinformasjon (f.eks. feil postnummer) oppgis i kassen, noe som resulterer i ekstra kostnader under levering, er kunden ansvarlig for ekstrakostnadene.

Skador på paket
Upptäcks skador på ytter-emballaget på de paket som skickas, skall Ni anmäla detta direkt på utlämningsstället eller till levererande personal. Hämta aldrig ut ett skadat paket (kraftiga veck, hål eller tejpat), eller be först ombudet skriva en notering om skadan på ett kvitto ni får med er hem!

Uavhentet pakke
Pakker må hentes innen 14 dager etter varsel, som ellers returneres til BrasLjus. Dersom pakken ikke hentes vil du bli belastet med et ekspedisjonsgebyr på SEK 300 per pakke (ved doble fraktkostnader og ekstra administrasjon), dette trekkes fra allerede betalte beløp ved refusjon eller fakturert ved ubetalt produkt. Unnlatelse av å hente et varslet produkt gjelder ALDRI som varsel om angrerett eller angrerett av kjøp.

Ånger- & returrätt
På BrasLjus gäller 14 dagars ångerrätt, oavsett orsak. Meddelande om nätreturer lämnas till BrasLjus Kundtjänst så snart som möjligt via mail info@brasljus.se, dock senast inom 14 dagar från att varan mottagits. Ångrad produkt skall alltid returneras i plomberat oöppnat nyskick samt i originalförpackning. Bifoga i paketet också kunduppgifter samt ordernr, exempelvis en kopia på order/följesedel. För att ev hinna stoppa/ångra en redan lagd order måste detta meddelas via mail direkt. Har paketet lämnat oss vid tidpunkten för meddelande om ånger, står kunden för returen.

Kunden står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad med stötdämpning och når BrasLjus oskadad. Paketet skall skickas inom 14 dagar från meddelande om retur för att erhålla återbetalning. Vi rekommenderar att kvittot Ni får vid inlämning sparas och att Ni skriver ner kollinumret så att de kan spåras i efterhand.

OBS! Paketet måste bokas, med säkerställd utkörning direkt till företagets dörr. Det går även bra att boka returer med leverans till följande Servicepoint Okq8 Västerlånggatan 4, 68130 Kristinehamn. Returer bokas EJ med leverans till annan Servicepoint (en extra avgift om 120kr dras i förekommande fall av för manuell upphämtning).

Adress för kundreturer:
BrasLjus c/o Alfons Lundberg
Velamsgatan 5D
68150 Kristinehamn

Om Ni ångrar ett köp och skickar tillbaka en produkt erhålles motsvarande produktbelopp vid inköpstillfället (minus ev skadereduktion samt ev extra avgift). Återbetalning görs snarast, men senast 14 dagar från det att returen är mottagen.

Kunden ansvarar för hela risken vid returfrakt, som innefattar ev skada på produkten eller om den kommer bort under frakten. Vid skadad förpackning/omslag reduceras beloppet med 15-50%, då vi enbart kan sälja vidare hela fina förpackningar. Skadans omfattning avgör reducerat belopp, vilket informeras om via mail med bild.

Pris
Svensk moms är redan inkluderad i priset, f.n. 25%. Avgift för frakt tillkommer. Inga övriga kostnader.

Betalning
– Faktura – 14 dagar (30 dagar för företag)
– Delbetalning 6 – 36 månader
– Klarna Direkt – Betala med mobilt bank-id
– Klarna konto – Klarnas samlingsfaktura
– Kortbetalningar VISA, Mastercard & American Express

Order & köp
Bekräftat köp, innebär att ett avtal (köpekontrakt) träffats. För att hinna stoppa/ångra en redan lagd order måste detta meddelas via mail direkt. Har paketet lämnat oss vid tidpunkten för meddelande om ånger, står kunden för returen.

Orderbekräftelse
En orderbekräftelse genereras automatiskt direkt efter lagd order, och skickas till den e-postadress som angivits i Kassans Orderformulär. Erhålles ingen bekräftelse, så kontrollera ”skräpkorgen” eller kontakta våran Kundtjänst.